maandag 17 januari 2011

Henna en nailart

Sinds kort heb ik weer een kleine nieuwe hobby erbij, spelen met henna en het maken van henna-tatoeages. Tot nu toe heb ik het alleen op mezelf uitgeprobeerd, maar ik vind het best leuk en het is een leuke accesoire bij een outfit. Ik ben begonnen met het bestellen van een starterspakket voor henna-tatoeages bij Acient Gaia. Hierin zitten enkele stencils, henna-pasta en henna olie en een kleine instructie. De eerste 2 had ik op mijn pols gezet maar die leken heel erg snel te vervagen, de laatste heb ik nu op mijn voet staan en die lijkt minder snel te vervagen. Op bovenstaande foto heb ik net de henna aangebracht en de tekeningen afgeplakt met witte tape zodat ik de henna gedurende de nacht kon laten intrekken in de huid. Henna moet minimaal 1,5 uur intrekken maar hoe langer je het laat zitten hoe dieper de kleur van de henna.
In de ochtend was dit dus het resultaat van mijn henna-tattoo. In het midden staat een logo dat staat voor vriendschap en eromheen zitten 3 bloemetjes en in het midden een hart. Zo heb ik mijn beste vrienden altijd bij me en dat is een geruststellend idee als je beangstigende dingen gaat doen


Natuurlijk heb ik ook weer eens een nieuwe nailart gelegd. Ik heb eerst met acryl een witte glitter french gelegd en daarna met roze, paarse en zilveren glitterlak de art aangebracht. Op mijn ringvingers en duimen heb ik hetzelfde vriendschapslogo staan als dat ik op mijn voet heb gezet met de henna tatoeage. Verder is de nailart eigenlijk heel simpel en bestaat uit enkele streepjes.

Zoals velen inmiddels weten ben ik veel dingen in mijn leven aan het veranderen, het opknappen van mijn flat hoort hier ook bij en als eerste is de wc aan de beurt. Ik wil hem gaan verven en dan bewerken met een engeltjesthema, ik maak zelf een schilderij om op te hangen met hotfixstenen en ik ga verven (als dat maar goed gaat) en ik heb nog een sjabloon met engeltjes liggen die ik wil gebruiken voor enkele details op de zijmuren. Als ik het af heb dan zal ik toch echt mijn beste vriend weer aan moeten kijken om me nog een plankje op te hangen, want kwa klussen heb ik 2 linkerhanden. Ik ben beter met stof. Zodra dit project af is zal ik jullie hier foto's tonen.

XOXO Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten