zaterdag 30 juli 2011

Verjaardagen


Vorige week zondag werd mijn mama Carla (ook wel schoonmoeder genoemd) 57. Voor haar heb ik 2 handdoeken gemaakt. Een met een simpele kattenkop en haar eigen naam en een tweede met een rode kat die op haar Toyke lijkt. Mam was ontzettend blij met dit cadeautje. Voor Maarten (een vriend van mijn en Kevin) heb ik een blauwe handdoek geborduurd met een vissende kikker erop omdat Maarten van vissen houd en nu ook bezig is met het bouwen van een website over hengelsport, zie: www.hengeleninlimburg.nl
Maar ook dit weekend zouden we 2 verjaardagen moeten hebben. Ten eerste zou papa op 31 juli 61 jaar oud worden (31-07-1950 - 14-08-2002), ik mis hem nog elke dag. Maar ook opa Sjeng zou op dezelfde dag 88 jaar zijn geworden (1923-2011), we missen je nog elke dag opa.

In het leven horen verjaardagen en verlies erbij, maar ondanks dat we onze lieve papa en opa moeten missen zullen we hun verjaardag wel gewoon vieren. Even stilstaan bij de mooie herinneringen en hetgeen wat ze in hun leven voor ons hebben betekent. Papa was een aardige lieve man, die dagelijks worstelde met wie hij was maar toch had hij veel liefde te geven. Na het wegvallen van oma, zijn grote steun en toeverlaat was voor hem de strijdlust ook op want een half jaar later waren oma en papa weer samen. Opa heb ik zelf persoonlijk helaas nooit mogen leren kennen, Kevin en ik waren nog maar heel kort samen toen opa kwam te overlijden. Maar uit de verhalen die ik heb gehoord was het een geweldige man die met veel passie voor zijn familie en zijn Meerssen zorgde.

Papa en opa, jullie zijn misschien niet meer in het zicht maar leven voor altijd door in ons hart. We houden van jullie en zullen altijd aan jullie blijven denken.

XOXO Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten