donderdag 8 maart 2012

DJ-trui, gitaarshirt en kattenuiltjes, begin van de lijst

 In mijn vorige blog stond een to-do lijstje en die ben ik stap voor stap aan het afwerken en ik moet zeggen ik heb er al een behoorlijke deuk ingezet. Bovenaan stond een fleecetrui voor mijn mannetje en die kun je dus op de foto al zien hangen. Het gebruikte patroon is Föhr van FM en hij is gemaakt van een grijze fleece van Van de Vorst modestoffen. Ik heb hem eigenlijk best simpel gehouden, alleen dan wel een leuke applicatie gemaakt voor mijn mannetje.
Ik heb gekozen voor een DJ-logo omdat mijn mannetje zijn eigen radioprogramma heeft bij RTMe (Soundtrack, iedere vrijdagavond van 19:00 tot 21:00 op 106,8FM of via rtme.nl, meer info kun je vinden op rtmesoundtrack.hyves.nl). Ik heb gewoon de techniek gebruikt die ik op de clubdag van Sas en Willie heb geleerd, alleen omdat het om fleece ging heb ik de randjes niet extra afgestikt. Op deze manier is het een beetje rommelig en dat staat gewoon heel erg leuk.
 En ja, als je eenmaal aan de slag bent is het ook leuk om het andere shirt te maken dat je aan je mannetje hebt beloofd. Vorige week zijn we op de markt geweest en daar vond Kevin deze tricot erg mooi om een shirt van te laten maken. Ik moet bekennen dat ik het niet de meest geweldige kleur vind, maar ja ik ben een rooie en draag nooit rood. Dus opnieuw de Föhr van FM gemaakt en ook weer zonder poespas, maar wel weer met een leuke afbeelding.
De afbeelding had ik ooit gevonden op een zoektocht naar leuke afbeeldingen op Google en toen opgeslagen. Toen ik deze tricot aan het knippen was vond ik het de ideale afbeelding voor dit shirt. Dus dan pakken we de lichtbak en de textielverf maar weer eens uit de kast en even later is dit het resultaat. Heb dekkend zwart gebruikt, maar ervaring leert me dat ik die na een eerste wasbeurt vaak wel nog even moet bijwerken maar dat vind ik geen probleem. Mijn mannetje is iig superblij met zijn nieuwe shirts.

En als derde op mijn lijstje stonden de kattenuiltjes, inmiddels heb ik er vijf gemaakt. Twee voor mijn lieve Mikey (de eerste was binnen 1 minuut al favoriet), verder nog eentje voor Teddy en Toy krijgt als het goed is vandaag zijn nieuwe speeluitlje. Ik heb het patroon gevonden via een link op het forum en ik heb ze met de hand gemaakt, leuk projectje voor 's avonds op de bank. Overigens noem ik deze kattenuiltjes zo omdat ik er wat kattenkruid in het gedaan, misschien maak ik ze ook nog wel eens gewoon van vilt ter decoratie.

En nu is het tijd om verder aan mijn lijstje te werken, al ben ik bang dat de Zoela's voor mezelf even moeten wachten want ik kan mijn patroon sinds de verhuizing niet meer terugvinden dus die moet ik binnenkort maar opnieuw bestellen.

XOXO Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten