donderdag 22 maart 2012

Paars vleermuistruitje, mijn feestjurk en Sugar Skully's

Voor mijn beste vriendin Colinda heb ik dit truitje nagemaakt naar een truitje dat ze ooit in Spanje heeft gekocht. Het is een soort vleermuistruitje en het staat haar geweldig. Deze is gemaakt van een paarse tricot die we samen op de markt hadden uitgezocht, er was een beetje weinig stof voor het oorspronkelijke patroon maar met een paar kleine aanpassingen heb ik toch het truitje uit dat metertje stof kunnen halen. Binnenkort maakt ik hier nog een van met een bordeauxkleurige stof die we toen ook hebben gekocht met hetzelfde doel. (de lichtere streep op de foto komt van de zon die tussen de gordijnen doorkwam omdat Mikey met de gordijnen speelde)

 Aanstaande zaterdag hebben we ook weer een familiefeest, we gaan eerst naar de toneelvoorstelling van ons nichtje Inge kijken en dan met zijn allen ergens iets drinken. Omdat het net lente is had ik zin om weer eens een leuk jurkje te maken en in de burda plus herfst/winter 2011 vond ik deze leuke. In de Burda staat chiffon als stof aangeraden maar om het lekker door de zomer te kunnen dragen heb ik hem van tricot gemaakt. In de maattabel viel ik weer eens tussen maatje 48 en 50 in, maar heb besloten om maatje 50 te maken omdat ik die nodig had bij de buste. Daar sluit het jurkje namelijk aan en dat moet dus goed zitten. Zoals ik al zei is die gemaakt van een grijze tricot die ik eens lang geleden op de markt heb gekocht voor een carnavalsoutfit, maar die nu alsnog een leuke bestemming heeft gevonden, weer een puntje voor de UWYH uitdaging 2012.
Op de jurk hoorde ook een riem, die ik op een simpelere manier heb gemaakt dan in de burda staat omschreven. Ik heb gewoon een brede elastiek genomen en daar de tricot omgevouwen en vastgezet met een stikkende zizag. Op de riem heb ik, om in het lentethema te blijven, 3 roosjes gemaakt en verder wat losse AB Crystals verdeeld. Ik vind hem leuk en het geeft de jurk echt iets extra's. Verder moet ik wel nog een broche maken voor op mijn spijkerjasje (het feest is in de avond anders word het me echt te koud) en ik wilde van de grijze sugar skully nog een leuke ketting maken.
In de Cosmopolitan kwam ik laats sugar skully's tegen en ik vond ze ontzettend leuk, maar ja ze waren per stuk iets van €29,95 en dat was me toch iets te duur voor iets wat ik met fimo-klei ook goed zelf kan maken. Dus met wat aanpassingen en in verschillende maten en kleuren 3 stuks gemaakt. En ik blijf ze leuk vinden.

Mijn to-so lijstje is dus aan een kant wat korter geworden, maar er zijn ook een paar dingen bijgekomen, dus mijn nieuwe lijstje is:
  • 3/4 trainingsbroeken voor mezelf (1 ligt al geknipt)
  • Zoela's voor mezelf ( 1 ligt al geknipt)
  • Ligdekentje voor Mikey
  • Pootjesveger voor Mikey (ligt al klaar om geborduurd te worden)
  • 2 rokreparaties
  • 1 pyamareparatie
  • 1 hemdreparatie
  • Soundtrack shirt voor mijn mannetje (helaas geen passende stof meer hiervoor)
XOXO Brigitte
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten