zondag 4 maart 2012

Bulldog vest

Ik vond mijn paarse vest toch zo heerlijk zitten, lekker ruim en lekker warm. Dus ik besloot Jack 132 uit Burda 11-2011 nog een keertje te maken. Ditmaal van een iets dunnere fleece die ik nog in mijn voorraad had liggen, ooit gekocht bij van de Vorst modestoffen op de markt. De paarse stof van de bulldog is de fleece die ik overhad van de vorige versie en komt dus ook van van de Vorst modestoffen. Ook aan deze versie heb ik enkele aanpassingen gemaakt. Zo heb ik de onderste rand niet van boordstof gemaakt zoals in de burda beschreven staat maar gewoon van dezelfde fleece en ik heb de muts wat kleiner gemaakt want die viel enorm groot bij mijn paarse kattenvariant.

Net niet het hele project was UWYH, ik had namelijk geen lange deelbare ritsen dus die heb ik moeten halen op de markt. Maar het koordje voor de capuchon was uit mijn voorraad (in alle eerlijkheid die had ik moeten kopen voor mijn paarse vest) en zelfs het extra bedeltje dat ik aan de rits heb gehangen komt uit mijn voorraad. Tijdens het naaien viel me in dat ik nog een bulldog bedeltje moest hebben dus daar heb ik een flying charm van gemaakt en deze aan mijn rits gehangen. Ik vind het wel een leuk effect zo.

Ik heb dit lekker vest ruim gemaakt zodat die in het voorjaar ook nog als jas kan dienen, maar het blijft me wel verbazen dat ik maatje 52 ruim kan noemen. Er is een periode geweest dat ik er niet eens inpaste, maar nu pas ik zelfs in maatje 48. Dus mijn volgende project moet ik opnieuw gaan natrekken om het te kunnen maken, want nog niks op voorraad in maatje 48.

Mijn nieuwe to do list:
  • Een fleecetrui (Föhr) voor mijn mannetje ( hij heeft grijze fleece uitgezocht en eventueel nog eentje in het bruin uit mijn voorraad)
  • Een shirt (Föhr) voor mijn mannetje (hij heeft rode tricot uitgezocht)
  • Kattenuiltjes (heb er al een paar gemaakt, leuk handwerkje op de bank)
  • 3/4 trainigsbroeken voor in de sportschool en straks in het ziekenhuis (heb verschillende kleuren tricot en leuke afbeeldingen gevonden voor erop)
  • Shirts met korte mouwen (nu alleen nog mijn Zoela terugvinden)
  • Shirts voor Colinda die ik ga namaken van een Spaans truitje dat ze ooit heeft gekocht
  •  Een ligdekentje voor Mikey om lekker zacht op de vensterbank te kunnen liggen
  • Sugar skully's (gezien in de cosmo, zo leuk)

Zo, dus nog een hoop te doen, maar het houd me bezig en van de straat. Al staan er komende week ook nog genoeg activiteiten in de planning zoals een trip naar Eindhoven voor de obesitaskliniek en maandag nog bloed prikken om te achterhalen waarom ik vrijdag tot tweemaal toe niet goed ben geworden en daardoor ook een keer hard ben gevallen (blauwe knie en veel pijnlijke spieren). Ik hou jullie op de hoogte!

XOXO Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten