donderdag 28 april 2011

Sierraden met een betekenis

Mijn bronzen enkelbandje. Eigenlijk een heel simpel sierraad en de meesten zeggen gewoon het is een leuk ding maar voor mij betekent het meer. De blauwe hartjes staan voor mij en mijn 2 beste vriendinnen. De witte sterretjes staan voor 3 belangrijke mannen in mijn leven (hoop er dus ooit nog een vierde aan toe te voegen) en het kruis staat voor mijn geloof. Niet alleen mijn katholieke geloof, maar ook mijn geloof in vriendschap en onvoorwaardelijke liefde.

Mijn flying charm armbandje (die overigens nog niet compleet is) met 8 flying charms. Bij iedere hanger hoort iets wat belangrijk voor me is. Vlnr:
Sneeuwpopje: mijn beste vriend
Sterretje: mijn oudste broer, moge hij na 12 jaar nog steeds in vrede rusten
Maantje: mijn dromen, dat ze uit mogen komen
Pink ribbon: voor mamma die borstkanker overleefde
Vlindertje: de jongste zoon van mijn beste vrienden
Hartje: mijn hartsvriendin
Balletschoenen: de prima ballerina in mij, vroeger deed ik aan ballet en dan voelde ik me altijd goed
Schelp: voor de middelste zoon van mijn beste vrienden
Voor andere belangrijke mensen en dingen in mijn leven moet ik nog de juiste charms vinden. Maar dat betekent niet dat ze minder belangrijk voor me zijn.

Mijn decenarios armbanden, een soort armband geinspireerd op de rozenkrans. Ik heb de deluxe (dat betekent met de pareltjes en de kruisjes met steentjes) omdat ik ze mooier vond. Iedere kleur heeft volgens de site waar ik ze heb gekocht zijn eigen betekenis en ik vind dat een mooi idee. (En natuurlijk zijn het leuke armbandjes) De betekenis van de kleuren:
Wit = vriendschap
Turquoise = gezondheid
Geel = energie
Rood = liefde
Roze = troost
Donkerbruin = concentratie
Oranje = succes
Groen = Gezondheid
Donkerblauw = (zelf)vertrouwen
Paars = innerlijke kracht
Lavendel = vrolijkheid
Zwart = evenwicht
 
XOXO Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten