woensdag 28 december 2011

Kerstfeest 2011

Kerstmis was dit jaar anders dan ik gewend was, maar wel veel leuker. Het was de eerste kerst dat Kevin en ik samen zijn en dus ook voor het eerst dat we het met onze beide families vierden. Eerste kerstdag waren we bij zijn ouders en de tweede kerstdag bij mijn moeder. De meeste kadootjes die heen en weer zijn gegaan kun je bekijken op mijn hyves: http://teddygirl2.hyves.nl

 Voor de kerst heb ik mezelf een nieuw topje gemaakt, dat ik combineerde met een spijkerrokje en een spijkerjasje dat ik bij miss Etam heb gekocht. Het topje was ik heb gemaakt is Top 9 uit de Knipmode mei 2008. Oorspronkelijk gaat dit patroon tot maat 44, maar ik heb het vergroot tot een maat 48 (ja daar pas ik tegenwoordig in :)) en ik heb hem verlengd want voor mij was die erg kort. En ja, we zitten in de winter dus ik heb hem van twee lagen tricot gemaakt. Een gebroken wit met chinese tekens aan de bovenzijde (gekocht op de markt maar weet niet meer bij wie) en aan de onderkant een witte tricot (dezelfde als dat ik voor de Quiala heb gebruikt dus van de markt bij Tanja en haar vader).
Oorspronkelijk moet het patroon onder de bustelijn gerimpeld worden maar ik heb er een stolpplooi in het midden ingezet, dan valt het wat mooier met de dikkere buik die ik nog heb. De randjes heb ik versiert met Unique AB stenen in de maten ss6 en ss10. Deze steentjes heb ik gekocht bij Wendy van www.hotfixhobby.com

Voor mezelf heb ik ook een sierradensetje gemaakt gehad met de zogenoemde Chainmalle-techniek, meer informatie over deze techniek kun je vinden op het forum van www.goedkoopstekralen.nl waar ik ook de onderdelen heb besteld. Dit setje bestaat uit een ketting, armband en oorbellen. En voor het speelse effect heb ik 4 kleuren ringetjes gebruikt: zwart, lila, zilver en goud. Het grappige is dat als je deze sierraden draagt het soms een klein beetje rinkelt en dat vond ik echt bij de kerstsfeer passen.
Ook dit jaar heb ik weer kerstkadootjes gemaakt, al waren het maar twee. De eerste is deze handdoek voor Nadja met een dream-gedichtje erop, het bestand hiervoor heb ik van de box.net van Palma afgehaald en in totaal heb ik 5 kleuren voor deze borduur gebruikt:
Dream borduur: 116.6x114,6 mm en 12.012 steken
Kleur 1 en 3: Korenbloemenblauw (gebruikt: Brildor 2194)
Kleur 2: Tinkleurig (gebruikt: Brildor 2306)
Kleur 4: Pruisisch blauw (gebruikt: Madiera 1242)
Kleur 5: Warm grijs (gebruikt: Madiera 1012)
Kleur naam: Blauw (gebruikt: Brildor 2087)
En ook een gemaakt voor tante Yvonne, met dezelfde kleur handdoek maar dan een ander borduurtje (ook deze komt van Palma's box.net) en deze had 4 kleuren:
Farfelle borduur: 62,3x119,8 mm en 4887 steken
Kleur 1: Limoengroen (gebruikt: Madiera 1051)
Kleur 2: Rood (gebruikt: Madiera 1181)
Kleur 3 en de naam: Dieppaars (Brildor 2083)
Kleur 4: Ultra marijn (gebruikt: Brildor 2194)

En tweede kerstdag had ik wat tijd vrij om even weer met mijn nieuwe naaimachine te spelen (heb de smaak nu weer helemaal te pakken) en heb ik een patroon gemaakt dat onlangs op Sancho was gesport: de Circle zip earbud pouch en ik heb er gelijk drie gemaakt. De stofjes die ik voor alle drie heb gebruikt komen van de ruilstofjes van de sancho clubdag. In de linker zit mijn handsfree set voor in de auto (al moeten we nog even wachten voordat onze nieuwe auto word geleverd), in de middelste zit de koptelefoon van mijn liefje van zijn mp3-speler en in de rechter zit mijn ipodje met zijn koptelefoontje.

Binnenkort zal ik mijn jaaroverzicht 2011 online zetten, maar tot die tijd wens ik iedereen alvast een Gezond en gelukkig 2012 toe en een veilige roetsj (jaarovergang).

XOXO Brigitte




Geen opmerkingen:

Een reactie posten