donderdag 1 december 2011

Muziekshirts

Twee weken geleden hadden we een familiefeest en het leek ons wel leuk om eens iets anders aan te trekken en daarom heb ik voor mij en mijn lieverd shirts gemaakt met het thema muziek.


Voor Kevin heb ik een Föhr van Farbenmis gemaakt, de zakjes op de borst en de arm heb ik weggelaten. Hij is gemaakt van zwarte tricot met een ingeweven streepje (is op de foto eigenlijk niet te zien). De tricot heb ik ooit op de markt gekocht bij Tanja en haar vader, daar heb ik ook de tricot vandaan waarmee ik de applicatie heb aangebracht. Dit is gewoon een lichtgroene tricot en de afbeelding heb ik via google gevonden. Zo kon ik direct eens de lessen van Sas en Willie van de clubdag in praktijk brengen. Slechts een nadeel, beide machines weigerden een zigzagsteek te maken. Inmiddels heb ik het geaccepteerd dat mijn lieve Brother LS2125 nooit meer netjes zal werken (slaat op bij recht stikken al steken over) en ik zal gaan sparen voor een nieuwe machine en ik heb mijn oog al laten vallen op de brother innovis 10A. Voor de afwerking van de tricot van deze applicatie heb ik maar gekozen de randjes ook zwart te verven zodat het nog mooi uit zou zien, hieronder nog een detailfoto.


Voor mezelf heb ik een Quiala gemaakt van Farbenmix, eigenlijk best wel een fijn patroon. Zal hem zeker nog vaker gaan gebruiken. De Quiala is gemaakt van witte tricot die ik op de markt heb gekocht bij Tanja en haar vader, de afbeelding is erop gemaakt met textielverf, ook op de mouwen heb ik een klein details toegevoegd in combinatie met wat hotfixsteentjes.

 Detail voorzijde

Detail mouw (ik heb de foto gemaakt nadat die gedragen is en ik ben enkele steentjes kwijtgeraakt die ik opnieuw moet bevestigen)

Een tijd geleden had ik ook nog met hotfixsteentje een kattenkopje gemaakt op een gekocht shirtje met spagettibandjes, op de foto het resultaat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten