vrijdag 16 december 2011

Nieuwe machine, nieuwe projecten

Hier staat mijn oude Brother LS2125 klaar om ingeruild te worden tegen een nieuwe machine. Vijf jaar lang heb ik veel plezier gehad van deze machine tot een maand geleden hij echt grote problemen begon te vertonen. Zelfs bij recht stikken sloeg hij meerdere steken over, bij zig zag deed die dit al een hele tijd. In overleg met Richard (mijn naaimachinedealer) toch besloten dat een nieuwe machine een betere oplossing was, dus werd het tijd om na 5 jaar afscheid te nemen van mijn eerste naaimachine :(

Tja, en toen werd het tijd om een nieuwe uit te zoeken, ik was toch wel gewend aan brother en er was een inruilactie waardoor ik korting kreeg op de nieuwe machine. Mijn oog viel op de Brother Innov-is 10 Anniversary.
Wat een geweldige machine zeg, naaien zonder of met voetpedaal; automatische knoopsgaten; veel verschillende steken die nog verder in te stellen zijn. Ik dacht eerst dat naaien zonder voetpedaal heel erg vreemd zou zijn maar ik was er eigenlijk zo aan gewend. Om toch eens lekker te gaan naaien besloot ik eerst maar eens een simpel projectje te maken en ik besloot een kadootje voor mijn schoonmama te maken (ook al heb ik de machine van oma kado gekregen).

Dit tasje is om het schermpje van het navigatiesysteem van mam in te doen. Het zit er lekker knus in want van binnen is die gevoerd met fleece om krasjes en andere beschadigingen aan het scherm te voorkomen. Aan de buitenzijde heb ik heb doorgestikt gehakt met de blokjes van de stof mee, blokjes van 4 bij 4 blokjes. In het midden van die blokjes zit een blauwe AB crystal en op de kruizing van de lijnen zitten rode AB crystals.

Maar bij een navigatiesysteem heb je ook nog een kabel en een ophangssteem en die moeten ook opgeborgen worden dus heb ik dit grotere tasje er nog bij gemaakt. Op het tasje heb ik haar initialen geborduurd en de puntjes heb ik met de blauwe ab-crystals gemaakt. De gebruikte stof is van de lapjesruil van de sancho clubdag; het touwtje is gewoon een katoenen wit koordje dat ik op de markt heb gekocht bij Peter en de danes; de kraaltjes aan de touwtjes van beide tasjes komen van de Xenos; de velours strijkapplicatie is van apllicatie-en-zo en zat bij mij in de goodiebag van de sancho clubdag 2010 en het lintje met de nederlandse vlag heeft ooit ergens aan vast gezeten en nu heb ik het vastgezet aan het tasje.

Het hele hollandse idee kwam toen ik het stofje in mijn kleine lapjesbak vond i.c.m. met de strijkapplicatie, maar ik vind dat het wel leuk heeft uitgepakt. Morgen geef ik het systeem terug en mama en nu maar hopen dat ze het leuk vind. Mijn naaiprojecten staan verder ook niet stil want met mijn nieuwe machine heb ik echt wel het virus te pakken. Ik ben mezelf een nieuwe kerstoutfit aan het maken en de top is inmiddels ook al bijna af (op de zoom na) en ik ben ook nog bezig met een spijkerbroek. En als die af zijn ga ik de nieuwe gordijnen voor in ons appartement afmaken zodat we eindelijk de nieuwe gordijnen kunnen ophangen want de stof ligt al weken klaar om genaaid te worden maar dat was met de oude machine gewoon niet meer mogelijk.

Ik zal jullie voor de kerst nog foto's laten zien van mijn kerstoutfit en na de kerst zal ik zoals inmiddels gebruikelijk is ieder jaar een jaaroverzicht maken met allen ups en downs van 2011.

XOXO Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten